یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اطلاعیه ویژه
آخرین اخبار
کد خبر: ١١٦٩١
تعداد بازدید : محافظت شده
تعداد دیدگاه ها : بدون دیدگاه
مجمع نمایندگان فارس وارد عمل شوند؛

مُهرستان / سرویس تحلیلی » یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی و ترانزیتی کشور، مسیر شیراز به عسلویه است جاده ترانزیتی جم _ فیروزآباد _ شیراز در ارتباط بین استان‌های بوشهر و فارس و به نحوی شمال و جنوب کشور نقش بسیار مهمی دارد که از شهرستان های جم، مُهر، فراشبند، فیروزآباد عبور می‌کند ولی تکمیل…

مسیر جم_فیروزآباد

مُهرستان / سرویس تحلیلی » یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی و ترانزیتی کشور، مسیر شیراز به عسلویه است جاده ترانزیتی جم _ فیروزآباد _ شیراز در ارتباط بین استان‌های بوشهر و فارس و به نحوی شمال و جنوب کشور نقش بسیار مهمی دارد که از شهرستان های جم، مُهر، فراشبند، فیروزآباد عبور می‌کند ولی تکمیل این جاده استراتژیک به فراموشی سپرده شده و همواره شاهد وقوع حوادث دلخراشی در این مسیر هستیم.

 در مسیر سیراف به جم به لطف وجود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه و توجه به منافع خود، اتوبانی مناسب ایجاد شده و ادامه مسیر که یک راه پرخطر و دو طرفه از جم به فیروزآباد به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر است در سال ۸۳ افتتاح شد. گرچه برنامه‌ریزی برای ایجاد باند دوم مسیر در دستور کار آن سال‌ها بود اما به دلیل نبود بودجه، زیرسازی بخشی از مسیر کار شد و شرکت پیمانکار پروژه، اجرای باند دوم را نیمه‌کاره رها کرد.

محور جم به فیروزآباد و مرکز استان فارس به دلیل استفاده تریلرها و کامیون‌های حامل محصولات پتروشیمی و نفتی و حمل و نقل محموله‌های ترافیکی از راه‌های حیاتی برای وزارت نفت است و به‌ دلیل اتصال مناطق مرکزی کشورمان به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همچنین خلیج فارس موقعیت ژئواستراتژیک برای کشور دارد و از یک طرف به دلیل تردد انبوه خودروهای شخصی پر اهمیت است به نحوی که در مناسب های مختلف از قبیل تعطیلات نوروز شاهد حجم بالای ترافیک است ولی با این وجود همچنان مظلوم واقع شده است.

تخصیص اعتبارت ملی برای احداث باند دوم

مظلومیت جاده آنجایی است که مسئولان استان‌های فارس و بوشهر، همچنان به همدیگر نگاه می‌کنند بلکه شاید یکی از آنها، فرصت و بودجه استان خود را برای اجرای فاز دوم بگذارد در حالی‌که این مسیر نیاز به بودجه ملی دارد و نیاز است با همدلی و پیگیری مشترک مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس دو استان در دستور کار و پیگیری قرار گیرد.

شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر و استان فارس در سال های اخیر با رشد و توسعه فیزیکی، رشد جمعیت و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به خصوص وجود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر و پالاشگاه پارسیان شهرستان مُهر و احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان لامِرد در جنوب استان فارس مواجه بوده است ولی راه مواصلاتی و ترانزیتی سیراف به فیروزآباد و شیراز آنچنان که باید مورد توسعه و بهسازی قرار نگرفته است.

پروژه راه مواصلاتی شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه از استان بوشهر، مُهر و لامِرد از استان فارس و شهرستان پارسیان از استان هرمزگان و ارتباط با شهر شیراز و همچنین اتصال به جاده های مواصلاتی مرکز کشور متاسفانه به فراموشی سپرده شد.

مجمع نمایندگان فارس ورود کند

۱۷ کیلومتر از این مسیر در استان بوشهر و مابقی مسیر در استان فارس واقع است. با توجه به اهمیت موضوع و نیاز به جذب بودجه کلان برای پروژه، پیشنهاد این است مجمع نمایندگان استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در مجلس شورای اسلامی که استان‌های آن‌ها بیشترین منفعت از این مسیر مواصلاتی را می‌برند پیگیر احداث باند دوم مسیر فیروزآباد به جم باشند.



شما هم می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید.


موارد عدم تایید دیدگاه
  • توهین به مقدسات ادیان الهی
  • به صورت حروف لاتین (فینگلیش)
  • حاوی مضامين تبلیغاتی با هدف سوء استفاده
  • خلاف قانون مطبوعات و رسانه ی جمهوری اسلامی ایران
  • نظراتی با یک آی پی خاص و نام های متفاوت جهت سوء استفاده
  • حاوی مطالبی جهت تخریب فرد، شخصیت شناخته شده یا گروه خاص
  • حاوی توهین، مطالب کذب، تمسخر، هتاکی،تفرقه انگیز، تهمت و افترا